pühapäev, 13. detsember 2015

Minu esimene leivategu sai alguse 18 novembril. Õnneks on olemas netis õpetusi ja nii see juuretis hakkama sai pandud. Ostsin Tartu Milli täistera rukkijahu ja rukkikroovjahu. Selgeks sai kodus see, et rukkikroovjahu pole vist päris hea, aga natukene hulka segasin ikka. Nagu toidutare õpetusest lugesin nii ma seda leiva hakatust soojendasin ja hellitasin. Igas õpetuses on juttu sellest kuidas leiva tegu nõuab hoolt ja armastust. Pole probleemi, nii nagu vesi ja jahu kaussi panin nii tekkisid ka vastavad tunded. Loomulikult ootus, et leib ikka välja tuleks, panebki juuretisse suhtuma kui elavasse. Kõik sujus omast arust kuni neljanda päevani mil oli vaja juuretis leivataignaks segada. Kiitsin ennast kui tubli ma ikka olen ja kuni leivateoni olin endaga rahul. Taigen "lurtsus" õigesti ja maitse oli super, aga kui taigen oli vormidesse pandud enam ei kerkinud. Nii oligi minu esimene leib väga hea maitsega, aga vaatamata kastmisele ja rätis hoidmisele ikkagi kivi kõva. Kuna sai esimesest leivateost ka juuretist alles jäetud, siis nii pettunud ma siiski ei olnud, et teist korda ei üritanud. Nii sia ka teist korda proovitud. Tulemus sama mis esimesel korral. Mis mul ikkagi valesti läheb? Toris oli jõululaat kus käisin oma näputööd müümas. Käin seal melu pärast ja sellepärast, et saada kokku inimestega keda väga tihti ei kohta. Laadal vestlesin naistega kes samuti leiba teevad. Enda L. soovitas mul jahu vahetada ja arvas, et äkki ikka pole piisavalt soojas kohas, et ei kerki. Paar päeva hiljem plaanisin uuesti proovida. Ostsin Veski Mati täistera rukkijahu ja hoidsin juuretist saunaruumis vastu äsja köetud ahju. Tulemus oli hoopis parem, juuretis oli oluliselt õhulisem ja andis lootust õnnestumisele. Sel korral tuli leib välja. Mul on hea meel, et ma peale esimest ebaõnnestumist ei loobunud. Maitse ja lõhn on juba väga head. Minu tehtud leib sisaldab: Vesi, rukkijahu, jäme sool, naabrimehe mesilaste kogutud kanarbikumesi, päevalille-,kanepi- ja seesamiseemned. Vormi määrin Selja meierei võiga. Nüüd panin oma neljanda leiva kerkima. Ahi sai just köetud ja ahju kõrval soojal kivil peaks olema parim koht, eks näis. Hakkan ennast kirikusse seadma. Mitte, et ma kirikus igal pühapäeval käiksin. Käin seal erinevatel põhjustelja piisavalt sageli. Põhjuseid on palju, aga tänaseks põhjuseks on Lauluseltsingu jõulukontsert. Täna on ilus pühapäev, isegi päike tuli välja. Täna on kolmas advent ja kuna eile olin õhtul õhtujuhtimisega hõivatud, siis ka saunapäev. Olge terved!

Blogiarhiiv